lördag, november 22, 2008

Jullåtar



Oh holy night
The little drummer boy
Winter wonderland
Santa Claus is coming to town
Jingle bell rock
White Christmas
Here comes santa claus
Sleigh ride

listan kan göras ännu längre. Finns inget bättre än att lyssna på jullåtar när man pysslar inför julen, bättre julstämning går inte att få :)
Jag tänkte att jag skulle samla mina favoritlåtar på en skiva och lyssna på när jag sätter igång med julbaket, men nuförtiden så är det så många artister som gör sina egna versioner av låtarna så det är svårt att hitta en favorit, tycker jag. Tips på bra jullåtar? Mina favoriter är ju dom på engelska, men svenska jullåtar är fina dom med.

För övrigt så har internet hemma legat nere sen igår så har inte haft möjlighet att uppdatera, men nu så.

4 kommentarer:

Helen sa...

Det är underbart med julmusik. Jag älskar O Helga natt med någon bra sångare + alla vanliga julsånger.

Anonym sa...

Jag älskar twelve days of christmas, den är rolig och en riktig tungtwistare...

Anonym sa...

julmusiken är en del av julen

Anonym sa...

Mary's Boy Child sjungen av Boney M