onsdag, november 19, 2008

Jul"bakat" och julbloggstips?



Då var årets första jul"bak" avklarat..
Gjorde en sats med mörk choklad och en med ljus. Men dom smälter väldigt lätt, för lätt. Räcker med att man tar bort formen från chokladen så blir den rinnig. Kan det bero på cocosfettet? Enligt vissa recept kan man ta smör/margarin istället, kanske inte smälter lika lätt då? Jag får väl testa mig fram, förslag och tips uppskattas :)



Och så tänkte att jag skulle fylla på mina julbloggslänkar :) Har du en julblogg eller kan tipsa om någon som jag inte har, får gärna göra det!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, har du redan kommit igång med julbaket? Imponerande! :) Jag är ingen hejare på ischoklad så jag avstår från att ge tips, men jag kanske återkommer när jag gjort knäck. (om dom blir lyckade,haha)
Ha det bra!
/Junjun, ännu en julbloggare

Julbloggarn sa...

Junjun- Ja, jag kunde inte hålla mig. Men iom att ischoklad är så lätta att göra och inte riktigt känns som bak så gör det inget ;)

Anonym sa...

jag har en julblogg. lägg gärna till den. www.alltmankantankasig.blogg.se

Anna sa...

Hej,
Vi har samma namn på våra bloggar, men inte samma adress såklart och du får gärna lägga till mig:
Jul-bloggen
http://alltomjul.blogspot.com/
Jag har också börjat med julbaket, men har inte hunnit lägga ut någon bild på dem ännu - kommer nog ett inlägg imorgon..

Är det OK att jag länkar till din blogg?

ACG sa...

Kul att du redan har börjat. Jag har bara hunnit göra lite pepparkakor med barnen som dom sedan åt upp. Dags att börja med godiset snart.

Anonym sa...

Hej!Vilken fin blogg du har=),kul att vara inne och läsa!
Jag har numera gjort om min blogg till en julblogg,nu när det börjar närma sig jul=)!
Får mycket gärna länka den om du vill!
Mvh/Pernilla

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag har ingen julblogg, men väl en pysselblogg som från november och fram till jul bara julpysselbloggar :)

Anonym sa...

Vilken fin julblogg du har!
Jag har oxå en, titta gärna in.