torsdag, december 04, 2008

Oh Christmas Tree




Inte långt kvar nu tills julgranen gör entré. De senaste åren har vi haft plastgran, katter och vanlig gran går inte ihop hemma hos oss. Det blir alldeles för mycket barr (och stök) på golvet när dom klättrar och leker med kulorna. Förra året köpte vi nya julgranskulor, vi satsade på guld och rött med en hel del glitter :) Sedan har vi kvar gamla (och vackra) från tidigare år också. Det värsta med julgranen är att sätta upp ljusslingan, den ska alltid trassla till sig! :)

Åhlens har fått in jättemycket fint julgranspynt, fast jag tycker det är lite väl dyrt med en femtiolapp för en kula.

Brukar ni köra på något färgtema varje år eller kör ni bara på som vanligt?

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag brukar blanda alla möjliga färger

Jultider sa...

Vi kör samma varje år. Rött o guld

Julhuset sa...

I min gran är det rött och rött med lite guld/silver/vitt men bara glasdekorationer förutom längst ner på granen där hänger sådant som inte kan gå sönder, men inget plast.

Anonym sa...

Mysigt med julgran ,jag vill så gärna sätta in min nu,men lite tidigt,för den lär väl barra till julafton=). I fjol hade vi guldkulor,guldrosetter och tomtehuvuden i. Den blev fin.

Ha en bra dag!