lördag, december 06, 2008

Mjuk Pepparkaka


Bild Kryddburken

Som vanligt så hittade jag ett underbart recept hos Kryddburken. Den här kakan håller sig bra i en vecka i kylen med plastfolie. Smakade riktigt gott den här.

Det här behöver du :
100 gram smör el. margarin
2½ dl farinsocker
2 ägg
1½ dl gräddfil
3 dl vetemjöl
1 msk kanel
1 tsk kryddnejlika mald
1 tsk ingefära
1 tsk bikarbonat

GÖR SÅHÄR :
Rör smör & farinsocker med elvisp eller i hushållsmaskin. Tillsätt sedan äggen, ett i taget. Blanda ner gräddfilen. Rör samman mjölet med kryddorna och bikarbonaten och vänd ner i smeten! Smörj en ugnsform och häll i smeten. Grädda ca 50 - 60 min i 175 grader!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla juligt och mysigt du har det här.. kanske skulla jag tapetsera om nu då det vankas Jul snart:-)
Pepparkaka gjorde jag i veckan.. så himla gott.. ungefär samma recept, men med en aning ändring.. den är så god:-)
ha de fint i köket../Pialotta

Ida sa...

Mmm... en sån borde jag baka så snart jag piggnat till!