lördag, november 15, 2008

Julbak - lista


bild

Snart har jag tänkt att jag ska sätta igång med julbaket. Jag har redan gjort en liten lista över sånt som ska bakas (förhoppningsvis)

Lussebullar
Pepparkakor + hus
Knäck
Ischoklad
Chokladkola
Gräddkola
Mjuk pepparkaka

Listan lär väl uppdateras, kollar runt på olika sidor för att hitta spännande recept :)
Leilas rockyroad är jag väldigt nyfiken på, någon som provat?

Och på tal om Leila Lindholm, ni missar väl inte Leilas Jul som börjar på onsdag nästa vecka (19/11) klockan 21:00?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är stora fan av Leilas Rocky Road på Salt & Peppar. Millan skrev om det förra säsongen och sedan dess har vi nog gjort några omgångar var.

Testa, du kommer bli fast!

Anonym sa...

Pepparkakor lär det bli, och hus...

Jultider sa...

Vi skall med baka en del eller rättare sagt massor hoppas jag.. Skall bara finna tiden o den varan verkar det alltid vara lite av.

Lycka till med ditt bak.

Helen sa...

Gjorde rocky road förra året, mycket gott, ska göra i år igen.Ska även göra Baileys tryffel, snickers och lite annat smått och gott.