onsdag, oktober 22, 2008

Julutmaningen




Hanneles utmanade mig,

Blossa eller någon annan glögg
Blossa glögg finns alltid hemma hos oss till jul.

Hackade eller hela nötter
Hackade nötter till glöggen gillar jag, och russin såklart!

Adventsljusstake eller julstjärna i fönstret
Bägge :)

Grön eller vitmossa
Vitmossa har och kommer vi alltid ha

Riktig gran eller plast
Svårt! Riktiga granar doftar otroligt gott, men jag gillar inte barret och det faktum att vi fått in massa småinsekter varje gång vi köpt gran. Sedan två år tillbaka kör vi med plastgran, en mycket vacker sådan!

Lussekatter med eller utan saffran
Utan, har aldrig tyckt om saffran

Lussekatter med eller utan russin
Utan, gillar inte riktigt konsistensen russinen får efter att ha varit inne i ugnen

Julen vill jag läsa om i någon jultidning

Julgröten äter jag helst med mjölk och kanel

Köttbullar eller prinskorv
Köttbullar är klart godast J

Vitt eller rött när jag dekorerar
Rött, det är julens färg det

Jag skickar vidare till Julflickan, Min vita jul och Nu tändas tusen juleljus

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Kul att du antog utmaningen :)

Anonym sa...

Hej!
Du är ny för mig, jag snattar din utmaning och lägger en länk till dig på min sida